Istnieje cała masa rozwiązań, pozwalających na tworzenie funkcjonalnych i estetycznych witryn e-commerce. Proces budowania sklepu internetowego jest jednak złożony. Z tego powodu dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę ze sprzedażą w sieci, dostrzeżenie wad i zalet różnorodnych rozwiązań może być problematyczne i tu rozpoczyna nasze zadanie.
Warsztaty projektowe z klientem
Pomysły klientów często są świetne, lecz wymagają one pewnego usystematyzowania i temu właśnie służą warsztaty projektowe. Są to spotkania klienta z zespołem w celu ustalenia oczekiwań i potrzeb zamawiającego. W ich trakcie naszym celem jest zrozumieć, jakie funkcjonalności i rozwiązania powinny się znaleźć na stronie e-commerce.
W trakcie warsztatów projektowych ustala się także formę komunikacji między klientem a zespołem. Pozwala to na prezentowanie klientowi podglądu sklepu internetowego w trakcie jego powstawania i przedyskutowanie zastosowanych rozwiązań.
Ustalenia z klientem powinny zostać zebrane w dokumentacji projektowej. Nie można jednak zapominać, że jej tworzenie trwa przez cały okres współpracy z klientem.
Wybór technologii
Czasem klienci przychodzą do nas ze sklepami internetowymi wymagającymi dopracowania. Analizując konkretny przypadek, warto się zastanowić czy czasochłonne modyfikowanie niezbyt skutecznego rozwiązania jest sensowne. Być może lepszym rozwiązaniem okaże się opracowanie od podstaw nowej witryny e-commerce.
Takie podejście pozwala na dobranie bardziej elastycznych technologii, które lepiej nadają się do zbudowania danego sklepu internetowego i intuicyjnych narzędzi dla przedsiębiorcy. Daje to możliwość dopasowania sklepu do indywidualnych oczekiwań klienta i uwzględnienie specyfiki konkretnej branży (np. zastosowanie nietypowego filtrowania lub parametryzacji zamówienia).
Projektowanie strony
Ten etap procesu budowania sklepu internetowego obejmuje, projektowanie grafik, koncepcji układu strony oraz tworzenie makiet przedstawianych klientowi. Na tym etapie istotne jest także zaplanowanie ścieżki użytkownika oraz stworzenie projektu interfejsu.
Kodowanie sklepu internetowego
Stworzone koncepcje i ustalenia są wprowadzane przez programistów w życie po zakończeniu etapu projektowania. Stopniowo wszystkie ustalenia zaczynają tworzyć w pełni funkcjonalny sklep internetowy.
Faza testów
W przeciwieństwie do zwykłej strony, internetowej, sklepy internetowe posiadają pewne rozwiązania, które wymagają przetestowania. Proces budowania sklepu internetowego nie powinien się zakończyć, dopóki zespół nie będzie pewny co do ich niezawodności. Weryfikacji poprawności działania sklepu online służą właśnie testy.
Wybór serwera i implementacja
Wybór serwera i implementacja to ostatni etap procesu budowania sklepu internetowego. Od parametrów serwera uzależniona jest m.in. prędkość strony oraz jej pozycję w wyszukiwarkach.
Istnieją darmowe serwery. Te mogą mieć sporo minusów (np. reklamy czy ograniczenia w transferach). Obecnie koszt korzystania z płatnych serwerów jest niewielki, dlatego jest to najczęściej wybierana opcja.
Dla klienta bardzo ważne jest często wprowadzanie zmian po zakończeniu projektu i rozwijanie sklepu w przyszłości. Możemy pomóc Ci w modyfikacji strony e-commerce nawet po długim czasie od sfinalizowania prac. Proponujemy też tworzenie innych rozwiązań jak np. aplikacje mobilne.